divendres, 8 d’octubre del 2010

Recordatoris solidaris



Ahir fullejava (electrònicament) alguns blogs per a trobar idees maques sobre com fer el patró per a les meves noces, que siguin úniques i que s'adiguin a la nostra personalitat. Hi ha prou blogs que parlen de les maneres com podem fer que aquest esdeveniment sigui solidari i sostenible, com per exemple, limitar el nombre de convidats per tal de reduir l'impacte d'impressions d'invitacions en paper i benzina en els desplaçaments -per a mi, però, el que em sembla més adient és reduir el nombre de convidats per evitar la tudadissa de menjar i recursos en general.

Targes que s'inclouen en la
comanda de recordatoris solidaris.
Entre tot aquest mar d'idees, que certament prendré en consideració, em vaig creuar amb una que em va fascinar: es tracta de donar regals solidaris com a recordatori del teu casament; és a dir, en lloc de la típica figureta de porcellana o decoracions que sembla que només existeixin per a agafar pols. Hi he estat pensant tot el dia, i ara he trobat que la web d'Oxfam fa quelcom que s'adiu al concepte. Això sí, he hagut de trescar la web d'Oxfam britànica, perquè la d'Intermón Oxfam no m'ha convençut gaire.

En realitat m'ha convençut més la britànica perquè, en pagar 106 lliures esterlines, et diuen en què es gasten els diners detalladament i, a més, inclouen 50 targes com les que teniu a l'esquerra per tal que hi puguis posar els noms dels convidats a la taula, o per al que vulguis. Em sembla ideal, i una manera de tenir la certesa que la procedència de les targes és d'una font fiable.

D'altra banda, atès que la nostra celebració serà a Mallorca, i que és una illa completament espoliada, se m'acud que seria una bona manera de compensar l'impacte ecològic que tendrà la nostra boda si recordam la gran feina que sempre ha fet el GOB (Grup d'Ornitologia Balear). Encara avui dia podem trobar raconets absolutament màgics a l'illa, trobar espècies endèmiques i gaudir d'una fauna variada que, tot i que ha perdut alguns hàbitats, compta amb el suport de la gent extraordinària que té el GOB. Tenen tot el meu respecte, i sense ells la fesomia de Mallorca seria molt diferent.

Estic segura que qualsevol ONG estarà encantada de rebre peticions com aquesta, i consider que qualsevol excusa és bona per recordar-se de la gent que necessita un cop de mà. Bé, i si no és gent, que siguin els animals d'aquest planeta, que de cada vegada es veuen més assetjats pel comportament humà. Tant de bo que de cada vegada més aquesta iniciativa s'estengués!

2 comentaris:

  1. http://www.lapintadabcn.com/wp-content/uploads/2010/05/garrafa.jpg

    Mira què xulo i ecològic! quedaria molt bé, encara que potser no t'agrada....

    ResponElimina
  2. M'encanta!!!! Ho sabrem fer, però??? Sense nafrar-nos? ;)

    ResponElimina